InPost zasady transportu w czasie epidemii

Przewoźnik InPost w związku z koronawirusem podejmuje następujące kroki:

  • system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi.
  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy.
  • również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera.
  • Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu. Aby przekierować paczkę do paczkomatu należy odpowiedzieć na wiadomość e-mail, którą odbiorcy otrzymają od InPost. Ważnym jest, by paczka została przekierowana jest jej odpowiedni wymiar. Jeśli przesyłka nie zmieści się do paczkomatu nie będzie możliwości jej przekierowania. Możliwość przekierowania przesyłki do paczkomatu występuje do momentu, gdy paczka nie dotrze do oddziału doręczającego.

Uwaga! W związku z podjętymi środkami prosimy o podawanie w zleceniach poprawnych adresów e-mail oraz numerów telefonów.

Zachęcamy również do zapoznania się z poprzednimi komunikatami.