© All rights reserved. Powered by VLThemes.

marketing - internetowy

Marketing internetowy – co to takiego i jakie są rodzaje.

Zapewne wiele osób spotkało się z pojęciem marketingu internetowego, e-marketingu, czy po prostu marketingu w Internecie. Wiele firm decyduje się na rozwój swojego przedsiębiorstwa wykorzystując właśnie do tego marketing internetowy. Jest to stosunkowo tani i efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów, czy zadbanie o aktualnych. E-marketing, tak jak i tradycyjny ma kilka rodzajów, poznaj kilka z nich!

Czym jest e-marketing?

Marketing internetowy, różni się od tradycyjnego tym, że skupia się na działaniach w strefie internetowej, wykorzystując przy tym media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe, skrzynki pocztowe… Dzięki temu, że klienci spędzają bardzo dużą część swojego czasu w mediach społecznościowych, marketing internetowy zyskuje na popularności każdego dnia. Ogromną zaletą tego rodzaju reklamy jest dotarcie do odbiorców nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Marketing internetowy i jego rodzaje.

Rodzajów marketingu w Internecie jest dużo, my skupimy się na 4 najbardziej znanych i popularnych metodach reklamy internetowej.

Pierwszą z nich jest optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek, bardziej znana jako SEO (Search Engine Optimization), czy pozycjonowanie stron. Jest to nic innego jak proces, dzięki któremu poprawia się widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Social media marketing – są to działania w mediach społecznościowych (niektóre są płatne, inne nie), głównymi kanałami, na których firmy się skupiają to YouTube, Facebook, Instagram. Mniej brane pod uwagę strony społecznościowe to Twitter, Tik Tok, czy LinkedIn. Działania skupiają się na budowaniu relacji z odbiorcą, tworzeniu wizerunku firmy, czy wzbudzeniu zaufania. Ta forma marketingu internetowego jest z każdym dniem coraz bardziej popularna i wiele firm się na nią decyduje.

Kolejnym rodzajem jest e-mail marketing, który do promocji wykorzystuje skrzynkę pocztową potencjalnego klienta. Ten sposób wykorzystuje się najczęściej w celach promocyjnych, informacyjnych lub sprzedażowych. Bardzo często spotykamy się z ankietami, dotyczącymi zazwyczaj informacji o zadowoleniu klienta.

Ostatnimi czasy bardzo popularny stał się influencer marketing. Są to działania skupiające się na współpracy z influencerem – czyli osobą popularną w mediach społecznościowych, posiadającą własne grono odbiorców. W tym przypadku osoba ta jest pośrednikiem między marką a konsumentem.

Agencje marketingowe.

Często firmy zlecają opiekę nad swoimi mediami społecznościowymi agencjom, które wiedzą w jaki sposób tworzyć treści, by przyniosło to efekty. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Potrzebna jest odpowiednia strategia i plan, aby działania miały większy sens. Oczywiście bez kreatywności, umiejętności i doświadczenia nic nie powstanie. Dlatego jeśli nie wiesz jak się zabrać do marketingu internetowego – zleć to profesjonalistom.

Jesteście aktywni na swoich mediach społecznościowych?

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ

Top