© All rights reserved. Powered by VLThemes.

marketing-zdjecie

Real Time Marketing – Czym jest RTM?

Świat staję się coraz bardziej konkurencyjny. Jeśli chcemy wyróżnić naszą markę, w wielu przypadkach musimy skrupulatnie przemyśleć nasze działania. Z pomocą przychodzi nam real-time marketing, polega on na publikowaniu newsów i wiadomości w czasie rzeczywistym, które wzbudzą zainteresowanie internautów. Czym jest marketing w czasie rzeczywistym? Odpowiadamy w tym artykule!

Czym jest RTM?

Real Time Marketing (RTM) jest to nic innego, jak reakcja na bieżące wydarzenia, im szybciej ona nastąpi, tym większą uzyska wartość dla naszym potencjalnych klientów. Są to różnego rodzaju kreatywnie tworzone memy, wideo czy grafiki publikowane w mediach społecznościowych lub newsletterach.

Jednym z najważniejszych czynników tego rodzaju marketingu jest szybkość reakcji. Jeśli nasz materiał nawiązujący do danej sytuacji, dodamy dopiero po kilkunastu godzinach, może nie być już interesujący dla użytkowników.

Jasne, wymaga to dużego wysiłku i czujności, jednak w wielu przypadkach przekłada się to na większą rozpoznawalność marki, duże zasięgi, a nawet zwiększenie zysków w firmie. Pamiętajmy, by nasze RTMy były spójne ze strategią naszej marki, błyskotliwe, oraz dopasowane do potrzeb naszych odbiorców.

Przykłady Real Time Marketingu

Real Time Marketing, to zdecydowanie jedna z najbardziej interesujących i kreatywnych form promocji. W ubiegłych latach mieliśmy przyjemność podziwiać sporą ilość naprawdę dobrze przygotowanych RTM-ów. Poniżej prezentujemy kilka z nich.

Maślany lagun

W ubiegłym roku pewna kobieta zobaczyła na drzewie dziwne zwierzę (lagun). Postanowiła wezwać inspektorów Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Po przyjeździe okazało się, że to zwykły rogalik. Idealny RTM w tej sytuacji wykonała sieć sklepów Aldi.

IKEA – rozdanie Oscarów

W 2016 roku cały świat trzymał kciuki za Leonardo DiCaprio w sprawie otrzymania oscara. DiCaprio czekał pół życia na dostanie tej statuetki. IKEA postanowiła wykorzystać całą burzę w Internecie i pokazała, że w ich sklepach można kupić dosłownie wszystko, nawet upragnioną nagrodę.

Żywiec – reakcje na Facebooku

Dziś mija 7 lat od kiedy Facebook wprowadził popularne „reakcje”. Tak tak, kiedyś mieliśmy możliwość używania tylko zwykłego i smutnego like. Firma Żywiec idealnie wykorzystała moment wprowadzenia tej zmiany.

Kojarzysz inne przykłady Real Time Marketingu? Podziel się nimi w komentarzu na naszym Facebooku 🙂

Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!

Top