Reklamacja u przewoźnika GEIS Parcel

Nieterminowe doręczenie

Klient ma 30 dni na zgłoszenie reklamacji z tytułu nieterminowego doręczenia. Reklamacje dotyczące przesyłek należy zawsze składać poprzez system. W celu złożenia reklamacji należy zalogować się do swojego konta w POLKURIER.pl a następnie wejść w zakładkę „Reklamacje” – system krok po kroku pokieruje, jak uzupełnić formularz.

Termin na zgłoszenie reklamacji: do 30 dni roboczych od dnia doręczenia przesyłki wraz z pełną dokumentacją wymaganą przez przewoźnika. 
UWAGA! Nieterminowe doręczenie rozpatrywane jest przewoźnika dopiero, gdy minie termin 72h od momentu podjęcia przesyłki. 

Uszkodzenie

W przypadku uszkodzenia jawnego, widocznego (opakowanie uszkodzone, pogniecione, zamoczone itp.) należy od razu przy odbiorze przesyłki spisać protokół szkody z kurierem. Nie należy przyjmować przesyłki bez zastrzeżeń. Jeśli mimo zgłoszenia chęci spisania protokołu szkody kurier nie chce/nie może spisać protokołu szkody należy niezwłocznie zgłosić fakt do naszego Biura Obsługi Klienta. 

W przypadku, gdy przy szkodzie jawnej protokół szkody nie zostanie od razu spisany reklamacja może zostać odrzucona przez przewoźnika. 

Uszkodzenie niejawne, niewidoczne przy odbiorze przesyłki, a dopiero po rozpakowaniu towaru należy zgłosić do przewoźnika w celu spisania protokołu szkody, w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty odebrania przesyłki, do naszego Biura Obsługi Klienta tak więc uszkodzenie powinno być zgłoszone w terminie nie dłuższym niż  5 dni. Do czasu przyjazdu kuriera odbiorca powinien pozostawić przesyłkę wraz z opakowaniem do inspekcji kuriera.

W przypadku zgłoszenia podjazdu po protokół szkody w terminie późniejszym niż 7 dni przewoźnik może odmówić spisania takiego protokołu. 

Zgodnie z regulaminem Geis i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.

Termin na zgłoszenie reklamacji: 30 dni od momentu doręczenia przesyłki wraz z pełną dokumentacją wymaganą przez przewoźnika.
UWAGA! Termin na zgłoszenie spisania protokołu szkody: 5 dni od daty doręczenia przesyłki w przypadku szkody niejawnej, jeśli uszkodzenie jest widoczne w momencie doręczania przesyłki protokół szkody należy spisać od razu podczas doręczenia. 

Zagubienie przesyłki

Zagubienie/brak aktualnych skanów w transporcie przesyłki należy zgłosić mailowo do Biura Obsługi Klienta, podając opis przesyłki (waga, wymiary, rodzaj opakowania, znaki szczególne), opis zawartości (rodzaj towaru, ilość, wygląd) oraz wartość towaru. W pierwszej kolejności zostaną podjęte poszukiwania przesyłki, jeśli jednak przewoźnik towaru nie odnajdzie należy zgłosić reklamację z tytułu zaginięcia paczki. 

Termin na zgłoszenie reklamacji: 30 dni od daty nadania przesyłki wraz z pełną dokumentacją wymaganą przez przewoźnika.

Jak składać reklamację? 

Reklamację może złożyć właściciel towaru lub osoba upoważniona. Reklamację należy złożyć za pośrednictwem naszego serwisu, poprzez zakładkę „Reklamacje” (reklamację w imieniu właściciela towaru może złożyć tylko Klient z którego konta wygenerowany został list przewozowy).

W tym celu należy wypełnić formularz reklamacyjny z uwzględnieniem kwoty roszczenia, numeru rachunku bankowego wraz z danymi firmy i numerem NIP oraz sposobem zapakowania przesyłki (karton, wypełnienie wewnętrzne) oraz załączyć wymagane dokumenty.

Sprawę zgłosimy do przewoźnika, który ma 30 dni na jej rozpatrzenie.

Uprzejmie informujemy, iż zgłoszenie reklamacyjne może zostać zarejestrowane gdy przesyłka została doręczona do Klienta, bądź gdy upłynął okres 30 dni od planowanej daty doręczenia.

Dokumenty wymagane do zgłoszenia reklamacji:

Uszkodzenie:
- protokół szkody,
- dokument potwierdzający wartość przesyłki: faktura lub paragon,
- podpisane zgłoszenie reklamacji,
- oświadczenie zezwalające na reprezentowanie klienta przez firmę Polkurier (Magnat Net Sp. z o.o. Sp. k),
- zdjęcia uszkodzenia,
- jeśli przesyłka jest doręczona, a reklamację składa nadawca: zrzeczenie się prawa do reklamacji na rzecz nadawcy,
- list przewozowy / potwierdzenie nadania z podpisem kuriera.

Zaginięcie:
- dokument potwierdzający wartość przesyłki: faktura lub paragon,
- oświadczenie zezwalające na reprezentowanie klienta przez firmę Polkurier (Magnat Net Sp. z o.o. Sp. k),
- podpisane zgłoszenie reklamacji,
- list przewozowy / potwierdzenie nadania z podpisem kuriera.

Koszty transportu:
- podpisane zgłoszenie reklamacji,
- list przewozowy / potwierdzenie nadania z podpisem kuriera.

Dopłata: 
- podpisane zgłoszenie reklamacji,
- list przewozowy / potwierdzenie nadania z podpisem kuriera,
- zdjęcia przesyłki (nie są wymagane, wpływają korzystnie na rozpatrzenie reklamacji),
- specyfikacja od producenta potwierdzająca wymiary towaru (nie jest wymagane, wpływa korzystnie na rozpatrzenie reklamacji).

Czy artykuł był pomocny?

1430 wyświetleń