© All rights reserved. Powered by VLThemes.

Marketing w branży kurierskiej

Marketing w branży kurierskiej

Branża kurierska, jak każda branża, również potrzebuje reklamy i wyróżnienia. Marketing w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia firmy. Nie sposób zliczyć korzyści płynących z trafnych kampanii reklamowych i takich, które zapadają w pamięć na dłużej. W jednym z wcześniejszych wpisów poruszaliśmy kwestie czym jest Real Time Marketing https://www.polkurier.pl/blog/real-time-marketing-czym-jest-rtm/. Reklama to nieodłączna część dobrze prowadzonego marketingu. W tym, jak w każdym sektorze jest miejsce na kreatywne i zwariowane reklamy. Dzisiejsza lista pokaże, że kurierzy też mają poczucie humoru. Przedstawiamy listę jednych z ciekawszych reklam na tym rynku

Paczka na końcu świata

Fedex i Cast Away. Można powiedzieć, że cały film jest reklamą produktu, ze względu na samo lokowanie. Film opowiada o pracowniku Fedexu i jego przetrwaniu kilku lat na bezludnej wyspie. Rozbitek postanawia zostawić jedną paczkę, aby mieć cel, którym jest dostarczenie paczki zaraz po powrocie do cywilizacji. Wspomniana reklama pokazuje byłego rozbitka dostarczającego paczkę, w której okazuje się być.. gps, telefon satelitarny, wędka itd.

Z rąk do rąk

Ciekawym zabiegiem było również pokazanie szybkości i bezpieczeństwa działania, bez dosłownego pokazania ani jednej z tych cech. Wykładany do paczki wazon w celu wysłania, równocześnie jest wyciągany z drugiej strony. Sugeruje to, że Fedex w krótkim czasie i bardzo sprawnie dostarczy Twoją przesyłkę.

Zawsze pierwsi

„Always First” W przypadku tego projektu, doskonale można skojarzyć konkurencyjną firmę. Fedex przy „zawsze pierwsi” nawiązuje do wyścigu, który wygrywa. To reklama, w której nawet logo firmy zostało zasłonięte i nie jest do końca czytelne, a mimo to, zostało to zapamiętane na długo.

Paczka Trojańska

DHL jest szybszy. Te słowa były zadrukowane na pudłach, które DHL wysłał za pośrednictwem innych firm kurierskich. Żółta firma sprytnie doprowadziła do tego, że reklamowała ją konkurencja. Wysłane pudła zostały zamalowane czarną farbą termo aktywną, następnie odpowiednio schłodzone, aby nie ‘pokazały się’ zbyt wcześnie. Pod wpływem temperatury czarny, zmienił się w ostry żółty kolor wraz z czerwonym napisem przyciągający uwagę przechodniów. Kurierzy UPS, czy Fedexu musieli czasami iść przez środek miasta z ogromną paczką głoszącym, że konkurencja jest szybsza.

Marketing w branży kurierskiej – Czy to dotarło?

DPD #dotrałodpd. Kampania wykorzystująca zdanie, które każdy z nas chociaż raz w życiu usłyszał. Przedstawienie różnych sytuacji życiowych, w której coś powinno do kogoś „dotrzeć” w sposób komunikatywny, jest zabawną grą słów w stosunku do firmy kurierskiej. Nie zawsze wszystko dociera. Oprócz jednego. #dotarłodpd

Dlaczego UPS skręca tylko w prawo?

UPS i Skręcanie w prawo. To nie jest dosłowna akcja marketingowa, ale sama ciekawostka o firmie. Anegdota o tym, że furgonetki kurierskie UPS skręcają tylko w prawo to fakt. Metoda ta została wymyślona, aby zaoszczędzić czas i paliwo. Każdy kierowca wie z doświadczenia, że najszybciej skręca się właśnie w prawą stronę. Firma dzięki takiemu zabiegowi oszczędza miliardy rocznie. Oczywiście, jeżeli nie ma innej drogi kurierzy jeżdżą również w drugą stronę, ale w ostateczności. Reklamowy aspekt tej ciekawostki, polega na opowiadaniu o tym między ludźmi. Każda reklama jest dobra, a ta niesie się sama.

Real-time Marketing w social mediach.

InPost. Cały profil na Facebooku inpostu to jedna wielka kampania. Firma lubuje się w humorystycznym podejściu do swojego marketingu, często przerabiając memy, lub tworząc własne. Zazwyczaj ich reklamy (te na Facebooku) są idealną definicją real-time marketingu, gdyż chyba ich dział kreatywny nigdy nie śpi i w miarę możliwości nawiązują do trendów z własną marką. Ponadto język, w którym posługują się na Facebooku jest tym, którym posługują się użytkownicy tego portalu. Przekłada się to na luźne wypowiedzi trafiające do największej grupy wiekowej na tym portalu.

Marketing w branży kurierskiej – Ogranicza tylko wyobraźnia

To tylko przykładowe działania reklamowe, które trafiły do naszej listy. Ambitne kreacje reklamowe, które zaciekawią odbiorcę to coraz większa rzadkość na rynku. Praktycznie każda firma skupia się na reklamowaniu swojego produktu, co często bywa nachalne dla odbiorcy, a reklamy o którym wspominamy, coż, to że właśnie o nich piszemy dużo mówi o tym, że one po prostu działają.

Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!

Share this:
Top