© All rights reserved. Powered by VLThemes.

chatboty

Chatboty – tak, czy nie?

Czym są chatboty?

Chatbot jest to nic innego jak program komputerowy wykorzystywany do rozmowy z klientem na konkretnej platformie. Program ten jest sterowany poprzez pytania użytkownika, w zależności od zadanego pytania chatbot odpowiada przygotowaną wcześniej odpowiedzią. Technologia rozwija się coraz szybciej, dzięki temu poziom na jakim możemy rozmawiać z chatbotem jest bardzo wysoki. Niektóre chatboty posiadają już sztuczną inteligencje. Natomiast te mniej zaawansowane działają na podstawie zamkniętej listy odpowiedzi.

Typy i sposób działania chatbotów.

W zależności od wymagań danej strony wyróżniamy dwa rodzaje chatbotów; zadaniowy i konwersacyjny.

Chatboty zadaniowe skupiają się na prostych poleceniach. Są zaprogramowane tak, aby udzielić odpowiedzi na konkretne pytanie z bazy pytań. System takiego chatbota ma gotowy scenariusz odpowiedzi i jest przewidywalny. Występuje zazwyczaj w postaci tekstowej.

Boty konwersacyjne są już na wyższym poziomie, mianowicie system stworzony jest tak, by odpowiadać w unikalny sposób. Dzięki temu nie odczuwamy, że rozmawiamy z maszyną. Na podstawie zadawanych pytań chatboty są w stanie „uczyć się” podczas rozmowy . Czyli nie ma w tym przypadku zamkniętej bazy pytań i odpowiedzi. Ten rodzaj chatbotów występuje w formie tekstowej oraz głosowej.

Zalety i wady chatbotów.

W obecnych czasach sztuczna inteligencja jest naprawdę na wysokim poziomie. Dzięki temu w przypadku epidemii chatboty stały się „planem b”. Firmy decydowały się na skorzystanie z tego wyjścia, podczas, gdy realni pracownicy nie mieli możliwości odpowiadać klientom osobiście. Najważniejszą zaletą jest na pewno to, że chatbot jest dostępny całą dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok! Takie rozwiązanie jest dużym ułatwieniem w wielu firmach. Warto wspomnieć również, że chatboty zastępują pracowników i potrafią obsłużyć większą ilość klientów.

Największą wadą jest wykorzystanie chatbotów jako spam, w komunikatorach, mailach. Jest to niewątpliwie uciążliwe dla użytkownika nie będącego zainteresowanym danym tematem. Niestety jeszcze wiele osób daje się oszukać w rozmowie z chatbotem, wysyłając swoje dane. Faktem jest, że chatboty nie będą w stanie w 100% zastąpić człowieka. Na niektóre stanowiska boty zwyczajnie się nie nadają. Wiele osób uważa, że boty nie są w stanie zrozumieć zadanego pytania, lub odpowiedź nie jest adekwatna do zapytania użytkownika. Pamiętajmy, że to w dalszym ciągu robot. Może mieć wbudowaną najwyższej klasy sztuczną inteligencje, a nadal nie jest w stanie dorównać człowiekowi. Nie jest w stanie udzielić tak rzetelnych informacji.

Na sam koniec.

Niewątpliwie chatboty mają wiele zalet, są na pewno dobrym sposobem na odciążenie pracownika, lub zastąpieniem go, jeśli jest taka konieczność. Trzeba natomiast mieć na uwadze, że nie w każdym przypadku będzie to możliwe. Pracownik obsługujący jest w stanie zrozumieć nas, czy rozwiązać nasz problem. Czasem boty nie są zdolne do tak złożonego myślenia, żeby odpowiedzieć na bardziej skomplikowane pytanie. Każdego dnia technologia idzie do przodu, sztuczna inteligencja niemal dorównuje w rozmowie człowiekowi dzięki czemu chatboty mają coraz większy potencjał. Natomiast należy pamiętać, że nie w każdym przypadku jest w stanie zastąpić człowieka.

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ

Top