© All rights reserved. Powered by VLThemes.

klient

Czy klient ma zawsze rację?

Pracując w obsłudze klienta, czy zajmując się sprzedażą doskonale wiesz, że jest to praca, w której zdarzają się różne sytuacje. Pośród wielu miłych rozmów napotykamy również takie przypadki, kiedy klient ma niestety błędne przekonanie o produkcie lub usłudze. Naszym zadaniem jest wyjaśnić tę sprawę. Co w sytuacji, kiedy klient nie ma racji?

Klient jest ważny… Ale!

To jest fakt – klient jest dla nas bardzo ważny. Jeżeli działamy w branży, w której sprzedajemy – nieważne czy są to usługi, czy może produkty – potrzebujemy klientów. Co za tym idzie, powinniśmy o nich odpowiednio dbać, aby ich nie stracić. Co jednak w momencie, gdy klient chce wejść nam na głowę? Przede wszystkim zareagujmy spokojem, wysłuchajmy naszego rozmówcy i tego co ma do powiedzenia. Następnie przedstawmy swoje argumenty, jak sytuacja wygląda z naszego punktu widzenia. Ważne, aby się nie unosić i nie doprowadzać do kłótni. Sprzedawca – jako profesjonalista powinien trzymać rękę na pulsie. Często klienci nie mają świadomości, że są w błędzie. W takim przypadku rolą sprzedawcy jest uświadomienie oraz przedstawienie tematu z innej strony. Po dłuższej rozmowie na pewno dojdziecie do porozumienia.

Wytłumacz i wyjaśnij.

Należy pamiętać, że powinna to być rozmowa, a nie kłótnia. Jeżeli klient nie daje się przekonać można spróbować mówić jego językiem. Aby uniknąć kłótni wysłuchaj co ta osoba ma do powiedzenia i postaraj się to zrozumieć. Przedstaw mu swoją wizje, kieruj się spokojem. W przypadku, gdy jesteś pewien, że druga strona nie ma racji użyj konkretnych argumentów, które pozwolą wyjaśnić sytuację. Przedstaw dane techniczne konkretnego produktu, przekaż swoją wiedzę w sposób edukacyjny, by jednocześnie nie urazić rozmówcy. Nie staraj się przekonywać go do swojej racji, a zwyczajnie wytłumacz, że się myli i przedstaw swoje zdanie na ten temat. Zachowanie spokoju w konfliktowych sytuacjach jest postrzegane jako profesjonalizm – tak prowadzona rozmowa zaprowadzi nas do sukcesu.

Rozmawiaj z klientem.

Rozmowy z klientami często mogą iść w złym kierunku. Osoba z doświadczeniem będzie wiedzieć na ile może sobie pozwolić podczas rozmowy, jak uniknąć kłótni, co powiedzieć, by uspokoić rozmówce. Podczas takiej relacji pracownik – klient najważniejszy jest szacunek. Nie ucinamy rozmowy, a staramy się wyjaśnić wszystkie niejasności.

Zdarzyło Ci się powiedzieć klientowi, że nie ma racji?

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ

Top