© All rights reserved. Powered by VLThemes.

marketing-szeptany

Czym jest Marketing Szeptany?

Każdy z nas przekonał się o sile plotki – może ona zarówno pomóc, jak i zaszkodzić. Jest świetnym nośnikiem informacji. Właśnie z tego powodu powstał marketing szeptany, czyli inaczej nazywany marketingiem plotki. Czym jest? Jakie są jego największe zalety? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem. ?

Na czym polega marketing szeptany ? ?

Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to gałąź marketingu, która uważana jest za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi promocji w sieci. Wiele firm wykorzystuje go po to, by o swoim produkcie czy marce zrobiło się głośno. Zasada “Nieważne co mówią, ważne by mówili” idealnie oddaje charakter marketingu szeptanego. Fenomen buzz marketingu polega na nienachalnym i jak najbardziej naturalnym wywołaniu dyskusji na temat danej marki czy produktu. Użytkownicy nie powinni być nakłaniani do kupna, jak w przypadku płatnych reklam czy mediów społecznościowych. Zadaniem osób odpowiedzialnych za ten rodzaj marketingu, jest przedstawienie zalet danej marki czy usługi, w sposób, jak najbardziej dostosowany do kontekstu dyskusji. Rekomendacje mają ogromną siłę, możemy przekonać się o tym również w przestrzeni Internetu. Większość osób przed zakupem lubi zasięgnąć opinii innych czy sprawdzić recenzje w Internecie. Badania pokazują że aż 91% użytkowników ufa internetowym opiniom. Gdy zamierzamy wejść w świat buzz marketingu, musimy pamiętać aby nie przekroczyć granicy między spontaniczną opinią, a nachalnym nakłanianiem.

Przykład Community marketingu

Największe korzyści ?

Prowadzenie marketingu szeptanego w sposób przemyślany, pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy. Ogromnym plusem jest również fakt, że nie wymaga on dużych nakładów finansowych. Dostęp do forów czy portali jest bezpłatny. Z pewnością dzięki nowym rekomendacjom w sieci, Twoja marka poprawi swoją popularność oraz rzetelność. Z czasem przełoży się to na zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym zwiększy się ilość zysków.

Przykład Brand Bloggingu pod wpisem blogowym Macademian Girl, który dotyczył sposobów na walkę z trądzikiem. 

Dlaczego warto zainwestować w buzz marketing?

Buzz marketing możemy wykorzystać do promocji niemalże każdego produktu czy usługi. Zakres działania w tym przypadku jest bardzo szeroki. Należy jednak pamiętać, aby robić to z głową, ponieważ nieumiejętne prowadzenie marketingu szeptanego, może szybko zaszkodzić Twojej marce.

Zapoznaj się z naszą ofertą

Sprawdź nasze poprzednie artykuły

Top