© All rights reserved. Powered by VLThemes.

marka

Marka sukcesu, czyli jaka powinna być marka Twojej firmy?

Marka to wizerunek Twojej firmy, jest definiowana przez to jak postrzegają cię Twoi klienci. Jej głównym celem jest wyróżnienie Twojej działalności na tle konkurencji. Składa się z wielu elementów, takich jak: symbol, określenie, nazwa, znak i inne. Jak komunikować wartości marki? Czym jest jej spójność? Wszystkiego dowiecie się w poniższym artykule.

Spójność marki – klucz do sukcesu

Podczas budowania marki musimy zadbać o to, by była ona w całkowicie spójna. Wyróżniamy 4 rodzaje spójności.

Spójność wizualna – jednolity wygląd wszystkich elementów, materiałów, z których składa się nasza marka. Odpowiedz sobie na pytanie, czy klient lepiej zapamięta Twoją markę, gdy zobaczy te same kolory, fonty i symbole, czy w przypadku gdy wszystkie te elementy będą całkowicie odbiegać od siebie?

Spójność komunikacyjna – czyli w jaki sposób nasza marka komunikuję się do swoich odbiorców, wysyłając komunikaty werbalne. Jeśli nasze logo jest twarde a kolorystyka zimna, nie powinniśmy w swoich hasłach przedstawiać naszej marki jako spokojnej i stonowanej.

Spójność strategiczna – Dobranie odpowiedniej strategii, która pozwoli nam zrealizować nasze cele jest kluczem do sukcesu. Nasza marka jest obietnicą pewnej wartości. Ważne, aby zdefiniować naszą unikalną propozycję, w tym celu musimy przeanalizować potrzeby naszych potencjalnych klientów.

Spójność organizacyjna – Wysoka kultura organizacyjna musi pasować do zewnętrznego obrazu marki. Tylko w ten sposób w oczach naszych odbiorców będziemy odbierani jako wiarygodna i autentyczna marka.

Wartość naszej marki

Wartość jaką reprezentuje nasza marka jest jedną z jej najważniejszych elementów. Jeśli zadbamy o to by była dobrze skrojona i opracowana według potrzeb naszych klientów, nasze szanse na końcowy sukces znacznie wzrosną. Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy komunikacja naszej marki trafia do właściwych odbiorców? Nigdy nie jesteśmy w stanie dojść do perfekcji naszej marki, z tego powodu musimy pamiętać by sukcesywnie szlifować jej filary.

Podsumowanie

Budowanie marki nie należy do procesów łatwych. Poświęćmy trochę czasu na przemyślenie całej strategii oraz obranie odpowiedniego kierunku naszych działań. W ten sposób jesteśmy w stanie wznieść nasz biznes na znacznie wyższy poziom. Sumienna praca sprawi że nasi klienci będą mieli większe zaufanie do naszej marki oraz jej usług czy produktów. Nie zapomnijmy o spójnym Brandingu naszej marki, dzięki temu nasi odbiorcy lepiej nas zapamiętają, co przełoży się na zwiększenie zaufania do naszej firmy.

Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!

Top