© All rights reserved. Powered by VLThemes.

public-relations

Praca w public relations – od zaplecza.

Public relations jest to nic innego jak budowanie relacji – dbanie o wizerunek firmy/osoby. PR to ostatni element marketingu mix (4P: Product, Price, Place, Promotion). Innymi słowami, są to działania marketingowe, które mają na celu promocje firmy poprzez współprace bezpośrednio z klientami. Jak wygląda praca w tej branży? Dowiecie się tego w dalszej części artykułu.

Specjalista do spraw public relations.

Działania w zakresie public relations mają zwiększyć świadomość marki, utrzymać lub stworzyć pozytywny wizerunek firmy. Najważniejszym elementem jest zwiększenie wiarygodności marki, budowanie zaufania u przyszłych/obecnych klientów. Brzmi jak działania marketingowe. Czym więc różni się praca specjalisty ds. public relations a marketingu? W zasadzie – wszystkim. Specjalista ds. public relations skupia się głównie na budowaniu relacji z mediami, zarządzaniem wiadomościami i informacjami w firmie. Osoba na tym stanowisku przekazuje odbiorcom informacje na temat przyszłych działań firmy, nadchodzących/nowych produktach. Pracownik na stanowisku specjalisty ds. marketingu tworzy między innymi kampanie reklamowe, prowadzi badania oraz tworzy materiały pomocnicze (landing page, FAQ, broszury itp.). Firmy bardzo często decydują się na zatrudnienie agencji PR, by to właśnie specjaliści zadbali o pozytywny wizerunek.

System zarządzania – marketing CRM.

CRM (Customer Relationship Management) jest to system, który pozwala zarządzać relacjami z klientami. Umożliwia on zbudowanie bazy kontaktowej i wysyłanie kampanii mailingowych. Przechowuje dane dotyczące klientów, dzięki temu wszystko jest w jednym miejscu i korespondencja z daną marką staje się dużo łatwiejsza.

Najważniejszymi klientami są Ci, którzy wracają i korzystają ponownie z usług firmy. Dzięki narzędziom public relations takim jak CRM jesteśmy w stanie zebrać informacje o tych klientach i budować z nimi długotrwałe relacje. Marketing CMR skupia się na przekazywaniu spersonalizowanych treści do każdego klienta.

Public relations – dla kogo?

Kiedyś branża PR kojarzyła się wyłącznie z politykami. Aktualnie wiele firm decyduję się na skorzystanie z usług agencji PR, aby budować wizerunek marki opierając się na autentyczności i szczerości. Czy każdy może zdecydować się na pomoc PR dla swojego przedsiębiorstwa? Oczywiście, jeżeli środki na to pozwalają. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma kojarzyła się jak najlepiej i budziła pozytywne emocje. W ostatnim czasie kreowanie reputacji firmy zyskało większą popularność, jest to swojego rodzaju technika promocyjna, a jak wiadomo konkurencja na rynku rośnie z dnia na dzień.

Jak wyglądają działania public relations w Twojej firmie?

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ

Top