© All rights reserved. Powered by VLThemes.

programy - lojalnościowe

Programy lojalnościowe – czy warto stosować?

Działania marketingowe są częścią każdego przedsiębiorstwa. Klienci, których staramy się zatrzymać lub przyciągnąć potrzebują odpowiednich kroków w tym kierunku. W tym celu stosuje się różnego rodzaju akcje marketingowe, tudzież promocyjne. Jednym z wielu takich działań są programy lojalnościowe. Czym są tak naprawdę i czy warto je stosować? O tym w dalszej części artykułu.

Czym są programy lojalnościowe?

Program lojalnościowy jest działaniem marketingowym, który ma na celu zbudować lub wzmocnić relacje klient – firma. Zazwyczaj taki system lojalnościowy wiąże się z nagradzaniem klienta. W jaki sposób się to odbywa? Prostym przykładem jest karta klienta. Klient zbiera punkty na kartę, po czym wymienia je na nagrodę. W ten sposób obserwujemy sytuację, w której zyskuje zarówno klient jak i firma. Mało tego, jest to świetny sposób na zatrzymanie klienta, pogłębienie relacji ze stałymi klientami jednocześnie zwiększając zysk. Kupujący chętniej dobierze kolejny produkt wiedząc, że nazbiera więcej punktów, a w przyszłości będzie miał szanse na atrakcyjną nagrodę. Karty stałego klienta cieszą się największą popularnością. Są łatwe do wdrożenia nawet w małej firmie, a klienci chętnie korzystają z opcji założenia takiej karty, gdyż zawsze wiąże się z tym jakiś miły dodatek. Znacznie zwiększona sprzedaż pokazuję, że programy lojalnościowe działają i są atrakcyjne dla konsumenta. To działanie marketingowe pozwala na swobodne polecanie przez sprzedawcę dodatkowych produktów, a dla klienta, który posiada kartę lojalnościową nie będzie to w żaden sposób nachalne, gdyż sam na tym zyskuje. Programy lojalnościowe mogą być prowadzone przez cały rok, natomiast największą aktywność zauważa się w okolicach świąt, kiedy każdy chce skorzystać z tego rodzaju akcji promocyjnej.

Czy warto stosować programy lojalnościowe?

Tego typu akcje promocyjne przynoszą wiele korzyści dla obu stron. Jest to świetny ruch ze strony firmy, by zwiększyć sprzedaż, dotrzeć do większej grupy docelowej, czy zatrzymać klientów na dłużej. Nie wymaga on dużego nakładu, a przynosi widoczne rezultaty. Dlatego każdy (nawet mały przedsiębiorca) może sobie pozwolić na takie działanie, a nawet powinien w celu zyskania nowych klientów. Zwiększona wartość koszyka, jednocześnie zadowolenie klienta mówi samo za siebie.

Skuteczne działania.

Podstawą dobrej strategii marketingowej jest skuteczność jej działania. Oczekiwania względem programów lojalnościowych zostają spełnione obustronnie – klient dostaje rabat, dodatkowy produkt, czy możliwość wybrania czegoś za darmo, natomiast druga strona zyskuje nowych klientów, zwiększone zyski oraz wzmocnienie relacji z konsumentem.

Stosujecie w swojej firmie programy lojalnościowe?

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ

Top