Kto ma prawo do składania reklamacji?
U wszystkich przewoźników w prawie pocztowym paczka poniżej 20kg podlega prawu pocztowemu, które po doręczaniu przesyłki wskazuje odbiorcę jako upoważnionego do dochodzenia roszczeń w procesie reklamacyjnym
DPD nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,
DHL nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,
UPS nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca, bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki
Geis nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca, bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki
Geis ETL nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,
InPost nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki
Fedex nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,
Pocztex nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,
Terminy na zgłoszenie reklamacji:
Reklamacja zostaje uznana za zgłoszoną dopiero po przesłaniu pełnego kompletu dokumentów wymaganych przez przewoźnika. Maksymalny czas na uzupełnienie braków u przewoźnika wynosi do 14 dni, po tym czasie reklamacje uznaje się za niewniesioną.
Uszkodzenie:
Zaginiecie:
Weryfikacja:
Nieterminowe doręczenia:
Jak prawidłowo złożyć reklamacje na portalu?
Przygotuj wszystkie potrzebne do zgłoszenia reklamacji dokumenty i prześlij do nas zgłoszenie – zajmie to tylko kilka minut. Jeśli potrzebujesz pomocy poniższy film pokaże CI jak zrobić to krok po kroku.
Pobierz protokół szkody do spisania z kurierem.
W przypadku uszkodzenia przesyłki protokół szkody jest dokumentem wymaganym – bez niego reklamacje nie będą rozpatrywane.
Pobierz dokument zgłoszenia reklamacji.
Zgłoszenie reklamacji musi zawierać oprócz inf. o uszkodzeniu i Państwa roszczeniach, odręczny podpis osoby uprawnionej do składania reklamacji, czyli podaną jako nadawca na liście przewozowym, oraz pieczątkę firmy (jeśli reklamacje składa firma).