REKLAMACJE

Kto ma prawo do składania reklamacji?

U wszystkich przewoźników w prawie pocztowym paczka poniżej 20kg podlega prawu pocztowemu, które po doręczaniu przesyłki wskazuje odbiorcę jako upoważnionego do dochodzenia roszczeń w procesie reklamacyjnym

DPD nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,

DHL nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,

UPS nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca, bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki

Geis nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca, bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki

Geis ETL nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,

InPost nadawca może zgłoszenie złożyć u nas lub odbiorca bezpośrednio do przewoźnika wg prawa pocztowego kto jest w posiadaniu przesyłki

Fedex nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,

Pocztex nadawca zgłoszenie przesyła na portalu Polkurier.pl,

Terminy na zgłoszenie reklamacji:

Reklamacja zostaje uznana za zgłoszoną dopiero po przesłaniu pełnego kompletu dokumentów wymaganych przez przewoźnika. Maksymalny czas na uzupełnienie braków u przewoźnika wynosi do 14 dni, po tym czasie reklamacje uznaje się za niewniesioną.

Uszkodzenie:

  • 7 dni na spisanie protokołu szkody
  • Do 30 dni na zgłoszenie reklamacji z kompletem dokumentów, wyjątek UPS oraz ETL – termin wynosi 14 dni

Zaginiecie:

  • Do 30 dni na zgłoszenie reklamacji z kompletem dokumentów, wyjątek UPS – termin wynosi 21 dni,ETL - termin wynosi 14 dni

Weryfikacja:

  • jak najwcześniej, najlepiej zaraz po otrzymaniu informacji o dopłacie

Nieterminowe doręczenia:

  • do 30 dni na zgłoszenie reklamacji

Jak prawidłowo złożyć reklamacje na portalu?

Przygotuj wszystkie potrzebne do zgłoszenia reklamacji dokumenty i prześlij do nas zgłoszenie – zajmie to tylko kilka minut. Jeśli potrzebujesz pomocy poniższy film pokaże CI jak zrobić to krok po kroku.

Pobierz protokół szkody do spisania z kurierem.

W przypadku uszkodzenia przesyłki protokół szkody jest dokumentem wymaganym – bez niego reklamacje nie będą rozpatrywane.

  • PROTOKÓŁ SZKODY DHL
  • PROTOKÓŁ SZKODY DPD
  • PROTOKÓŁ SZKODY ETL
  • PROTOKÓŁ SZKODY FEDEX
  • PROTOKÓŁ SZKODY POCZTEX
  • PROTOKÓŁ SZKODY GEIS
  • PROTOKÓŁ SZKODY AMBRO

Pobierz dokument zgłoszenia reklamacji.

Zgłoszenie reklamacji musi zawierać oprócz inf. o uszkodzeniu i Państwa roszczeniach, odręczny podpis osoby uprawnionej do składania reklamacji, czyli podaną jako nadawca na liście przewozowym, oraz pieczątkę firmy (jeśli reklamacje składa firma).

  • FORMULARZ REKLAMACYJNY DHL
  • FORMULARZ REKLAMACYJNY DPD
  • FORMULARZ REKLAMACYJNY ETL
  • FORMULARZ REKLAMACYJNY GEIS
  • FORMULARZ REKLAMACYJNY AMBRO