Jak zgłaszać problemy techniczne wtyczki WooCommerce / Wordpress

I. Informacje o systemie

Jeżeli na ekranie pojawił się komunikat błędu lub jakakolwiek informacja to prosimy o przesłanie zrzutu ekranu zawierającego owy komunikat, przyśpieszy to rozwiązanie sprawy. 

W celu szybkiego rozwiązania problemów z integracją z WooCommerce, konieczne jest przekazanie nam informacji technicznych o Twoim sklepie.

W formularzu zgłoszeniowym (zakładka Pomoc i kontakt) należy podać następujące informacje:

  • Wersja platformy WooCommerce
  • Wersja platformy Wordpress
  • Wersja platformy PHP
  • Wersja zainstalowanej wtyczki Polkurier

Powyższe informacje można znaleźć w zakładce “Narzędzia → Stan witryny → Informacja":

  • Kliknij przycisk “Skopiuj informacje o witrynie”
  • Wklej skopiowane informacje do notatnika i zapisz
  • Prześlij zapisany plik w formularzu kontaktowym
Informacje o witrynie

 

II. Systemowy Log błędów

Aby zapisać log błędów należy:

  1. Wejść w menu “WooCommerce”(1) → “Status”(2) → “Dziennik zdarzeń”(3)
  2. Następnie wybrać log typu “fatal-error” z dnia wystąpienia błędu (4)
  3. Kliknąć przycisk “Zobacz”
  4. Zaznaczyć całą treść logu i skopiować do schowka (skrót klawiszowy `CTRL` + `A`, a następnie `CTRL` + `C`, lub prawym przyciskiem mysz i opcja “Kopiuj”)
  5. Wkleić log do notatnika i zapisać w znanym miejscu (na przykład na pulpicie) 
  6. Przesłać zapisany plik TXT w zgłoszeniu. 

 

Poniższe kroki są opcjonalne, jednak możemy poprosić o wykonanie ich jeżeli uznamy, że te informacje są konieczne.

III. Zapis Logu konsoli deweloperskiej

Przydatny może być zapis logów z konsoli deweloperskiej przeglądarki (Firefox, Chrome lub Edge). Aby pobrać log należy wykonać następujące kroki:

  1. Naciśnij klawisz F12 na klawiaturze - otworzy to konsolę (w przypadku przeglądarki Edge może być konieczne dodatkowo kliknięcie przycisku “Otwórz DevTools” w wyskakującym okienku)
  2. Z otwartą konsolą należy ponownie spróbować zamówić kuriera
  3. Zapisz LOG (Poniżej instrukcje jak to zrobić w poszczególnych przeglądarkach)
  4. Prześlij LOG korzystając z formularza zgłoszenia lub w odpowiedzi do istniejącego zgłoszenia

W Mozilla Firefox

  1. Przejdź do zakładki “Konsola”
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na komunikat
  3. Wybierz opcję “Eksportuj widoczne komunikaty do”
  4. Wybierz opcję “Plik” i zapisz plik

W Google Chrome

  1. Przejdź do zakładki “Console”
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na komunikat lub tło
  3. Wybierz opcję “Save as…” i zapisz plik

Microsoft Edge

Po naciśnięciu klawisza F12 może być konieczne dodatkowe potwierdzenie przyciskiem “Otwórz w DevTools”

  1. Przejdź do zakładki “Console”
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na komunikat lub tło
  3. Wybierz opcję “Save as…” i zapisz plik

 

Czy artykuł był pomocny?

2155 wyświetleń