Numer zlecenia podjazdu w DHL - jak sprawdzić dodatkowe statusy?

Przewoźnik DHL udostępnia szczegółowe informacje w statusach, które pomogą Ci ustalić, kiedy przesyłka zostanie odebrana lub z jakich przyczyn kurier się nie zjawił po odbiór.

Aby sprawdzić taki status wejdź w zakładkę Panel Klienta → Lista zamówień → Zamówienia → wybierz zlecenie złożone na przewoźnik DHL, które Cię interesuje

Następnie:
1. Naciśnij i → “pokaż szczegóły”
2. Skopiuj numer odbioru przesyłek
3. Kliknij numer listu przewozowego - system przekieruje Cię do strony przewoźnik DHL

4. Wybierz opcję “Po numerze zlecenia" 
5. Wklej numer zlecenia
6. Zaznacz “Nie jestem robotem”
7. Wyszukaj

System wyszuka Twoje zlecenie. W tym miejscu pojawią się dodatkowe informację na temat przesyłki, takie jak

- Przyjęto zlecenie transportu przesyłki krajowej. Odbiór w dniu 01-09-2021, w godzinach od 12:00 do 14:00 - status oznacza, że zlecenie planowane jest na odbiór w podanym terminie. 
- Nadawca nieobecny - oznacza, że kurier był pod wskazanym adresem w celu odbioru przesyłki natomiast nie zastał odbiorcy. W takiej sytuacji zawsze należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy. 
- Przesyłka niegotowa - oznacza, że kurier był pod adresem w celu odbioru przesyłki natomiast przesyłka nie została przygotowana do transportu. W takiej sytuacji zawsze należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy. 
- Przesyłka nieprawidłowo zapakowana - oznacza, że kurier był pod wskazanym adresem w celu odbioru przesyłki natomiast nie została ona zapakowana zgodnie z wytycznymi przewoźnika. W tej sytuacji należy zapakować przesyłkę zgodnie z instrukcją przewoźnika (jak zapakować sprawdź tutaj) oraz należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy. 
- Zlecenie na odbiór przesyłki zostało zmodyfikowane na 01-09-2021, w godzinach od 12:00 do 14:00 - oznacza, że kurier z różnych przyczyn nie miał możliwości podjazdu w wybranym terminie i zlecenie zostało przełożone na inny dzień. W tej sytuacji nie ma konieczności ponawiania zamówienia - kurier zjawi się we wskazanym terminie. 

Czy artykuł był pomocny?

690 wyświetleń