InPost - komunikat o pracach serwisowych 26/27.07.2025, w godz. 22:15-04:15

Przewoźnik InPost poinformował: 

W trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie: od soboty, 26.07.2025, godz. 22:15 do niedzieli, 27.07.2025, godz. 04:15 (łączna przerwa 6 godzin), planujemy prace serwisowe systemu centralnego InPost. Mimo przerwy, cały czas będzie można odbierać paczki z urządzeń Paczkomat® przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR. Natomiast zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie dostępne.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres przerwy usług InPost, prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą. 

Informujemy, że w tym czasie możliwe będą: 

  • odbiór paczek umieszczonych w urządzeniach Paczkomat® przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR; 
  • wybór urządzenia Paczkomat® jako opcji dostawy, w tym z listy dostępnych urządzeń na mapie “Znajdź Paczkomat”.


Podczas planowanej przerwy serwisowej, następujące funkcje będą niedostępne: 

  • zdalne odbieranie paczek umieszczonych w urządzeniach Paczkomat® przy użyciu aplikacji InPost Mobile;
  • tworzenie przesyłek dla urządzeń Paczkomat® i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt) oraz przesyłek kurierskich;
  • nadawanie paczek bez etykiety i szybkich zwrotów w urządzeniach Paczkomat®;
  • generowanie kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • wysyłanie komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek;
  • opłacanie paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik;
  • przekierowywanie przesyłek;
  • tworzenie paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline).

Jednocześnie, podczas trwania przerwy serwisowej, nie będą aktualizowane statusy przesyłek na stronie www oraz w aplikacji mobilnej InPost Mobile. 

Wszelkie zakolejkowane powiadomienia SMS/e-mail/Push zostaną wysłane po zakończeniu prac, tj. o 06:00. 

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy. Dziękujemy za wyrozumiałość.