InPost - komunikat o pracach serwisowych 26/27.07.2025, w godz. 22:15-04:15
Przewoźnik InPost poinformował:
W trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie: od soboty, 26.07.2025, godz. 22:15 do niedzieli, 27.07.2025, godz. 04:15 (łączna przerwa 6 godzin), planujemy prace serwisowe systemu centralnego InPost. Mimo przerwy, cały czas będzie można odbierać paczki z urządzeń Paczkomat® przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR. Natomiast zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie dostępne.
Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres przerwy usług InPost, prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą.
Informujemy, że w tym czasie możliwe będą:
- odbiór paczek umieszczonych w urządzeniach Paczkomat® przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR;
- wybór urządzenia Paczkomat® jako opcji dostawy, w tym z listy dostępnych urządzeń na mapie “Znajdź Paczkomat”.
Podczas planowanej przerwy serwisowej, następujące funkcje będą niedostępne:
- zdalne odbieranie paczek umieszczonych w urządzeniach Paczkomat® przy użyciu aplikacji InPost Mobile;
- tworzenie przesyłek dla urządzeń Paczkomat® i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt) oraz przesyłek kurierskich;
- nadawanie paczek bez etykiety i szybkich zwrotów w urządzeniach Paczkomat®;
- generowanie kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
- wysyłanie komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek;
- opłacanie paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik;
- przekierowywanie przesyłek;
- tworzenie paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline).
Jednocześnie, podczas trwania przerwy serwisowej, nie będą aktualizowane statusy przesyłek na stronie www oraz w aplikacji mobilnej InPost Mobile.
Wszelkie zakolejkowane powiadomienia SMS/e-mail/Push zostaną wysłane po zakończeniu prac, tj. o 06:00.
Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy. Dziękujemy za wyrozumiałość.