Jak zgłosić reklamację na portalu Polkurier.pl

Zgodnie z regulaminem reklamację należy składać po zalogowaniu na portalu Polkurier.pl, dokumentacja o którą zostaniesz poproszony podczas składania reklamacji jest wymagana przez przewoźnika. 

Jakie dokumenty wymagane są do reklamacji? 
Instrukcja w formie filmiku

Aby złożyć reklamację zaloguj się na portalu i wejść w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje → Nowa reklamacja”

Wybierz rodzaj reklamacji: Uszkodzenie / Ubytek, Zaginięcie, Dopłata, Koszty transportu, Inne
 

Wprowadź numer listu przewozowego przesyłki, którą chcesz zareklamować. Możesz go wprowadzić ręcznie lub zeskanować za pomocą telefonu. 

Określ czy jesteś:
a) nadawcą przesyłki
b) odbiorcą przesyłki (sprowadzałeś paczkę do siebie)
c) jesteś osobą trzecią (np. jesteś właścicielem konta w Polkurier.pl, ale przesyłałeś przesyłkę między dwoma innymi punktami) - w tym przypadku uzupełnij dane

Potwierdź zawartość przesyłki. Jeśli w liście przewozowym nie była wprowadzona poprawna nazwa zawartości popraw ją. 
Przypominamy, że w zawartości należy podawać zawsze rzeczywiste informacje, jest to istotne w reklamacji w celu określenia przez przewoźnika np. kwoty odszkodowania lub odszukania zaginionej przesyłki. 

Potwierdź wymiary i wagę paczki, jeśli wymiary w zleceniu były podane inne niż rzeczywiste popraw je.
Przypominamy, że należy podawać rzeczywiste zawsze wymiary i wagę w zleceniach. 

Pojawi się formularz do uzupełnienia, wprowadź wymagane dane, o które jesteś proszony. Są to ważne informację, które mają wpływ na decyzję przewoźnika, dlatego opisz stan rzeczywisty opakowania, uszkodzeń, parametrów paczki oraz opis zdarzenia i wprowadź pozostałe wymagane dane. 

Załączniki:
Uzupełnij załączniki, o które jesteś proszony. 
Uwaga! Jeśli nie posiadasz któregoś z wymaganych dokumentów skontaktuj się z nami. 
W toku reklamacji przewoźnik może poprosić również o dodatkowe informacje / dokumenty niż te, które są załączane podczas składania reklamacji. Zależy to od sytuacji. Wtedy Dział reklamacji będzie się z Tobą kontaktować drogą mailową. Aby zgłoszenie było poprawnie złożone uzupełnij dokumenty w wyznaczonym terminie, który jest podany w wiadomości.

Po uzupełnieniu załączników kliknij “Dalej”. Jeśli zostały uzupełnione wszystkie wymagane pola system złoży reklamację - pojawi się komunikat z numerem reklamacji. 
Jeśli jakieś dane nie zostały uzupełnione pojawi się komunikat. 

Niedokończona reklamacja:

Jeśli rozpoczniesz składanie reklamacji i z jakiejś przyczyny jej nie dokończysz po wejściu w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje” system wyświetli komunikat. Możesz w tym miejscu dokończyć składanie reklamacji lub zrezygnować ze zgłoszenia. 

Dostęp do wszystkich zgłoszonych reklamacji znajdziesz w zakładce “Panel klienta → Reklamacje”, po kliknięciu w wybraną reklamacje znajdziesz szczegółowe informacje na temat postępów w reklamacji. W tym miejscu możesz również dosłać dodatkowe dokumenty. 

Czy artykuł był pomocny?

4348 wyświetleń