Jak zgłosić reklamację na portalu Polkurier.pl
Zgodnie z regulaminem reklamację należy składać po zalogowaniu na portalu Polkurier.pl, dokumentacja o którą zostaniesz poproszony podczas składania reklamacji jest wymagana przez przewoźnika.
→ Jakie dokumenty wymagane są do reklamacji?
→ Instrukcja w formie filmiku
Aby złożyć reklamację zaloguj się na portalu i wejść w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje → Zgłoś nową reklamację"

Wybierz rodzaj reklamacji: Uszkodzenie / Ubytek, Zaginięcie, Dopłata, Koszty transportu, Inny powód
Wprowadź numer listu przewozowego przesyłki, którą chcesz zareklamować. Możesz go wprowadzić ręcznie lub zeskanować za pomocą telefonu.
Określ czy jesteś:
a) nadawcą przesyłki
b) odbiorcą przesyłki (sprowadzałeś paczkę do siebie)
c) jesteś osobą trzecią (np. jesteś właścicielem konta w Polkurier.pl, ale przesyłałeś przesyłkę między dwoma innymi punktami) - w tym przypadku uzupełnij dane
Potwierdź zawartość przesyłki. Jeśli w liście przewozowym nie była wprowadzona poprawna nazwa zawartości popraw ją.
Przypominamy, że w zawartości należy podawać zawsze rzeczywiste informacje, jest to istotne w reklamacji w celu określenia przez przewoźnika np. kwoty odszkodowania lub odszukania zaginionej przesyłki.
Potwierdź wymiary i wagę paczki; jeśli wymiary w zleceniu były podane inne niż rzeczywiste popraw je.
Uzupełnij formularz. Są to ważne informacje, które mają wpływ na decyzję przewoźnika, dlatego opisz stan rzeczywisty opakowania, uszkodzeń, parametrów paczki oraz opis zdarzenia i wprowadź pozostałe wymagane dane.
Uzupełnij załączniki.
Uwaga! Jeśli nie posiadasz któregoś z wymaganych dokumentów skontaktuj się z nami.
W toku reklamacji przewoźnik może poprosić również o dodatkowe informacje / dokumenty niż te, które są załączane podczas składania reklamacji. Zależy to od sytuacji. Wtedy Dział reklamacji będzie się z Tobą kontaktować drogą mailową. Aby zgłoszenie było poprawnie złożone uzupełnij dokumenty w wyznaczonym terminie, który jest podany w wiadomości.
Po uzupełnieniu załączników kliknij “Dalej”. Jeśli zostały uzupełnione wszystkie wymagane pola system złoży reklamację - pojawi się komunikat z numerem reklamacji.
Jeśli jakieś dane nie zostały uzupełnione pojawi się komunikat.
Niedokończona reklamacja:
Jeśli rozpoczniesz składanie reklamacji i z jakiejś przyczyny jej nie dokończysz po wejściu w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje” system wyświetli komunikat. Możesz w tym miejscu dokończyć składanie reklamacji lub zrezygnować ze zgłoszenia.
Dostęp do wszystkich zgłoszonych reklamacji znajdziesz w zakładce “Panel klienta → Reklamacje”, po kliknięciu w wybraną reklamacje znajdziesz szczegółowe informacje na temat postępów w reklamacji. W tym miejscu możesz również dosłać dodatkowe dokumenty.