Jak zgłosić reklamację na portalu Polkurier.pl
Poniżej znajduje się instrukcja, która krok po kroku objaśnia jak zgłosić reklamację na portalu.
Zgodnie z regulaminem reklamację należy składać po zalogowaniu na portalu Polkurier.pl, dokumentacja o którą zostaniesz poproszony podczas składania reklamacji jest wymagana przez przewoźnika.
Jakie dokumenty wymagane są do reklamacji?
Aby złożyć reklamację zaloguj się na portalu i wejść w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje → Nowa reklamacja”
Wybierz rodzaj reklamacji: Uszkodzenie / Ubytek, Zaginięcie, Dopłata, Koszty transportu, Inne
oraz wprowadź numer listu przewozowego przesyłki, którą chcesz reklamować i kliknij “Dalej”
Pojawi się formularz do uzupełnienia, wprowadź wymagane dane.
Uwaga! Wymagane pliki i dane do uzupełnienia mogą różnić się ze od tych pokazanych w poniższym przykładzie w zależności od przewoźnika oraz powodu zgłoszenia reklamacji.
Składam reklamację jako: wybierz, czy składasz reklamację jako
→ nadawca (paczka była wysyłana od Ciebie)
→ odbiorca (sprowadzałeś przesyłkę do siebie)
→ inny (paczka była wysyłana między różnymi adresami, np. magazynami, a Ty jesteś płatnikiem za paczkę)
i uzupełnij dane.
Szczegóły zamówienia:
uzupełnij informacje, o które jesteś proszony. Są to ważne informację, które mają wpływ na decyzję przewoźnika, dlatego opisz stan rzeczywisty opakowania, uszkodzeń, parametrów paczki oraz opis zdarzenia i wprowadź pozostałe wymagane dane.
Załączniki:
Uzupełnij załączniki, o które jesteś proszony.
Uwaga! Jeśli nie posiadasz któregoś z wymaganych dokumentów skontaktuj się z nami.
W toku reklamacji przewoźnik może poprosić również o dodatkowe informacje / dokumenty niż te, które są załączane podczas składania reklamacji. Zależy to od sytuacji. Wtedy Dział reklamacji będzie się z Tobą kontaktować drogą mailową. Aby zgłoszenie było poprawnie złożone uzupełnij dokumenty w wyznaczonym terminie, który jest podany w wiadomości.
Po uzupełnieniu załączników kliknij “Dalej”. Jeśli zostały uzupełnione wszystkie wymagane pola system złoży reklamację - pojawi się komunikat z numerem reklamacji.
Jeśli jakieś dane nie zostały uzupełnione pojawi się komunikat.
Niedokończona reklamacja:
Jeśli rozpoczniesz składanie reklamacji i z jakiejś przyczyny jej nie dokończysz po wejściu w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje” system wyświetli komunikat. Możesz w tym miejscu dokończyć składanie reklamacji lub zrezygnować ze zgłoszenia.
Dostęp do wszystkich zgłoszonych reklamacji znajdziesz w zakładce “Panel klienta → Reklamacje”, po kliknięciu w wybraną reklamacje znajdziesz szczegółowe informacje na temat postępów w reklamacji. W tym miejscu możesz również dosłać dodatkowe dokumenty.