Jak zgłosić reklamację na portalu Polkurier.pl

Poniżej znajduje się instrukcja, która krok po kroku objaśnia jak zgłosić reklamację na portalu.

Zgodnie z regulaminem reklamację należy składać po zalogowaniu na portalu Polkurier.pl, dokumentacja o którą zostaniesz poproszony podczas składania reklamacji jest wymagana przez przewoźnika. 

Jakie dokumenty wymagane są do reklamacji? 

Aby złożyć reklamację zaloguj się na portalu i wejść w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje → Nowa reklamacja”

Wybierz rodzaj reklamacji: Uszkodzenie / Ubytek, Zaginięcie, Dopłata, Koszty transportu, Inne
oraz wprowadź numer listu przewozowego przesyłki, którą chcesz reklamować i kliknij “Dalej”
 

Pojawi się formularz do uzupełnienia, wprowadź wymagane dane. 
Uwaga! Wymagane pliki i dane do uzupełnienia mogą różnić się ze od tych pokazanych w poniższym przykładzie w zależności od przewoźnika oraz powodu zgłoszenia reklamacji.



Składam reklamację jako: wybierz, czy składasz reklamację jako 
→ nadawca (paczka była wysyłana od Ciebie) 
→ odbiorca (sprowadzałeś przesyłkę do siebie) 
→ inny (paczka była wysyłana między różnymi adresami, np. magazynami, a Ty jesteś płatnikiem za paczkę)
i uzupełnij dane. 

Szczegóły zamówienia: 
uzupełnij informacje, o które jesteś proszony. Są to ważne informację, które mają wpływ na decyzję przewoźnika, dlatego opisz stan rzeczywisty opakowania, uszkodzeń, parametrów paczki oraz opis zdarzenia i wprowadź pozostałe wymagane dane. 

Załączniki:
Uzupełnij załączniki, o które jesteś proszony. 
Uwaga! Jeśli nie posiadasz któregoś z wymaganych dokumentów skontaktuj się z nami. 
W toku reklamacji przewoźnik może poprosić również o dodatkowe informacje / dokumenty niż te, które są załączane podczas składania reklamacji. Zależy to od sytuacji. Wtedy Dział reklamacji będzie się z Tobą kontaktować drogą mailową. Aby zgłoszenie było poprawnie złożone uzupełnij dokumenty w wyznaczonym terminie, który jest podany w wiadomości.

Po uzupełnieniu załączników kliknij “Dalej”. Jeśli zostały uzupełnione wszystkie wymagane pola system złoży reklamację - pojawi się komunikat z numerem reklamacji. 
Jeśli jakieś dane nie zostały uzupełnione pojawi się komunikat. 

Niedokończona reklamacja:

Jeśli rozpoczniesz składanie reklamacji i z jakiejś przyczyny jej nie dokończysz po wejściu w zakładkę “Panel klienta → Reklamacje” system wyświetli komunikat. Możesz w tym miejscu dokończyć składanie reklamacji lub zrezygnować ze zgłoszenia. 

Dostęp do wszystkich zgłoszonych reklamacji znajdziesz w zakładce “Panel klienta → Reklamacje”, po kliknięciu w wybraną reklamacje znajdziesz szczegółowe informacje na temat postępów w reklamacji. W tym miejscu możesz również dosłać dodatkowe dokumenty. 

Czy artykuł był pomocny?

2196 wyświetleń