Otwarcie przesyłki przed opłaceniem pobrania COD
Przewoźnicy nie wyrażają zgody na otwarcie przesyłki przed jej przyjęciem, a w przypadku przesyłek dostarczanych za pobraniem - przed opłaceniem pobrania.
Wyjątkiem jest przewoźnik DPD, który udostępnia możliwość weryfikacji przesyłki przed przyjęciem odbioru i przekazaniem kwoty pobrania kurierowi, jednak jedynie na wyraźne żądanie odbiorcy.
Jeśli opakowanie przesyłki jest uszkodzone i zastanawiasz się, czy nie wpłynęło to na stan towaru zgłoś ten fakt podczas doręczenia kurierowi, który spisze z Tobą protokół szkody lub poinstruuje jak zrobić to samodzielnie (niektórzy przewoźnicy udostępniają możliwość spisania protokołu szkody online). Niezwykle istotne jest, aby uszkodzenie było zgłoszone bez zwłoki.
Zobacz, jakie obowiązują terminy na spisanie protokołu szkody i zgłoszenia reklamacji z tytułu uszkodzenia u poszczególnych przewoźników:
→ Uszkodzenie - InPost
→ Uszkodzenie - GLS
→ Uszkodzenie - Orlen Paczka
→ Uszkodzenie - DHL
→ Uszkodzenie - DPD
→ Uszkodzenie - Ambro Express
→ Uszkodzenie - FedEx
→ Uszkodzenie - Geis
→ Uszkodzenie - Pocztex
→ Uszkodzenie - UPS