Pobranie (COD) - podstawowe informacje

Pobranie – usługa polegająca na doręczeniu przesyłki do odbiorcy, przy czym kurier pobiera od odbiorcy ustaloną przez nadawcę podczas składania zamówienia opłatę. Opłata jest zwracana nadawcy w jednej z dostępnych form: przelew bankowy lub przekaz pocztowy. Usługa dostępna tylko dla przesyłek krajowych.

Dostępne są następujące warianty zwrotu pobrania: 

Termin podstawowy (może się różnić w zależności od przewoźnika, niektórzy przewoźnicy mogą wymagać dodatkowo wykupienia ubezpieczenia):

DHL - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
DPD - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
InPost kurier - do 9 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
InPost paczkomat - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
FedEx - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
UPS - do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
Ambro - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
Pocztex - do 4 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
Geis - do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
Orlen Paczka - do 4 dni roboczych po doręczeniu przesyłki

Można dodatkowo wykupić usługę:
- zwrot w ciągu 1 dnia roboczego – pobranie zostanie zwrócone kolejnego dnia roboczego po doręczeniu przesyłki.
- zwrot w ciągu 4 dni roboczych – pobranie zostanie zwrócone w ciągu 4 dni roboczych po doręczeniu przesyłki.
- Zwrot w ciągu 16 dni roboczych – pobranie zostanie zwrócone w ciągu 16 dni roboczych po doręczeniu przesyłki. 
- zwrot za pomocą przekazu pocztowego – usługa dostępna niezależnie od wybranego terminu zwrotu pobrania. W przypadku zwrotu pobrania przekazem pocztowym do wybranego terminu należy doliczyć 2 dni robocze. Środki zwracane są wtedy zawsze na adres nadawcy przesyłki.
- zwrot do skarbonki pobrań - pobranie zostanie zwrócone na do wirtualnej skarbonki w Polkurier.pl - to Ty decydujesz, kiedy chcesz wypłacić te środki lub czy chcesz z uzbieranej kwoty opłacić fakturę - więcej informacji o usłudze znajdziesz w Bazie wiedzy 

Skarbonka pobrań - podstawowe informacje 
PIN (m. in. dla skarbonki pobrań)
Czy można otworzyć przesyłkę przed zapłaceniem pobrania?
Gdzie znajdę informację o zwrocie moich pobrań?
W jaki sposób obliczać termin zwrotu pobrania?
Dlaczego mam zawieszone pobranie?
Nie dostałem zwrotu pobrania - co zrobić?
Przesyłka posiada błędne pobranie - co zrobić?

Poza opcją zwrotu pobrania można również uzgodnić kompensaty pobrań na poczet faktur - więcej informacji znajdziesz w Bazie wiedzy.

Kompensata - dlaczego została wykonana?
 

Czy artykuł był pomocny?

2226 wyświetleń