Zaginięcie - TNT

ZAGINIĘCIE PRZESYŁKI 
Reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki składa się w momencie, gdy paczka zostanie nadana i nie dotrze ona do odbiorcy.

POSZUKIWANIE PRZESYŁKI → W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ZGŁOŚ DO NAS ZAGINIĘCIE 
Jeśli przesyłka od kilku dni nie posiada aktualnych statusów zgłoś taką sytuację do nas. W pierwszej kolejności przewoźnik podejmuje poszukiwania przesyłki. Będzie konieczny opis paczki, najważniejsze informacje:
→ Sposób zapakowania: opisz jak była zapakowana przesyłka, czy posiadała jakieś znaki szczególne / naklejki - to ułatwi poszukiwanie przesyłki w magazynie 
→ Zawartość: co zostało wysłane w zaginionej paczce? Jeśli masz możliwość możesz podeślij zdjęcie poglądowe, jak taki towar wygląda. 
→ Wartość towaru: ile był warty towar, który wysłałeś? 

UZNANIE PRZESYŁKI ZA ZAGINIONĄ → JEŚLI W PROCESIE POSZUKIWAŃ PRZESYŁKI NIE ZOSTANIE ONA ZLOKALIZOWANA ZGŁOŚ REKLAMACJĘ
Jeśli minie 7 dni od planowej daty doręczenia przesyłki lub jeśli wcześniej przewoźnik oficjalnie uzna przesyłkę za zaginioną należy zgłosić reklamację w systemie. 

TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 7 DNI OD DATY, W KTÓREJ PRZESYŁKA MIAŁA BYĆ DOSTARCZONA
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji 

KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI 
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki. 

Przydatne linki:
Panel klienta - Reklamacje
Jak zgłosić reklamację na portalu?
Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?

Czy artykuł był pomocny?

1202 wyświetleń